Nesvarbu, kur dirbate – šios ergonomikos taisyklės galioja bet kuriame biure | Ergolain.lt

Nesvarbu, kur dirbate – šios ergonomikos taisyklės galioja bet kuriame biure

Vis daugiau žmonių įsisąmonina, kad savo darbo vietoje jie praleidžia apie trečdalį savo darbingo gyvenimo. Populiarėja profesijos, kurios darbuotojų „nepririša“ prie vietos, jie gali lanksčiai planuoti savo darbo laiką ir užduočių atlikimą. Šiuolaikinio biuro koncepcijas formuoja ir technologijų raida. Tačiau biuro sprendimų ekspertai sako, kad pagrindiniai ergonomikos principai galioja ir didelių kompanijų biuruose, ir bendradarbystės erdvėse, ir namų biuruose.

 

 

Inovatyvių biuro sprendimų kompanijos „Ergolain“ pardavimų vadovė Agnė Byčiūtė pasakoja, kad pasaulyje populiarėja penktos kartos biurai, kurie įrengiami atsižvelgus į konkrečios kompanijos darbo specifiką, propaguojamas vertybes, realius darbuotojų poreikius. „Nėra taip, kad dabar madingas vienas biuro įrengimo modelis, – pastebi A. Byčiūtė. – Nors bendri ergonominiai principai egzistuoja, tačiau kiekvienos kompanijos biure juos galima pritaikyti individualiai – svarbiausia atrasti balansą tarp ergonomikos, dizaino, technologijų, nesvarbu, kur dirbate – didelėje tarptautinėje kompanijoje ar savo namuose“.

 

Tad į ką atkreipti dėmesį rekomenduoja ergonomikos specialistai?

Baldai

Pasak pašnekovės, bet kokio tipo biuruose stalas ir kėdė išlieka pagrindiniais darbo baldais. A. Byčiūtė ypač rekomenduoja atsakingai rinktis ergonomiškas kėdes, reguliuojamo aukščio stalus ir daugiafunkcinius baldus.

 

„Stalas ir kėdė išlieka pagrindiniais baldai bet kokios koncepcijos biure, – sako A. Byčiūtė. – Šie baldai turi būti pritaikyti ne tik tinkamam sėdėjimui, bet ir stovėjimui, skatintų darbuotoją keisti pozicijas“. Renkantis biuro kėdes A. Byčiūtė siūlo atkreipti dėmesį į nugaros, alkūnių atramas, galimas pozicijas, sėdimosios dalies aukščio reguliavimo mechanizmus.

 

 

Pašnekovė pasakoja, kad net 8 iš 10 visų parduodamų darbo stalų Skandinavijoje yra reguliuojamo aukščio. Šie baldai populiarėja ir Lietuvoje, tačiau A. Byčiūtė sako pastebinti, kad darbuotojams dar trūksta ir informacijos, ir įpročių, kaip tinkamai išnaudoti šių baldų ergonominius privalumus.

 

„Mūsų statistiniai duomenys rodo, kad tik kas trečias darbuotojas supranta, kaip taisyklingai tokiais baldais biure naudotis, kokią naudą suteikia jų sveikatai ir savijautai, tad jei kompanija investuoja į kokybiškus ergonomiškus baldus ir stalus, darbuotojus reiktų papildomai supažindinti, kad nauda būtų maksimali“.

 

A. Byčiūtė siūlo nepamiršti ir posėdžių stalų. „Svarbu įvertinti, kiek daugiausia darbuotojų dalyvauja posėdžiuose ir susitikimuose, nes nuo stalo ilgio ar diametro priklauso, kiek žmonių prie stalo gali patogiai susėsti ir dirbti nejausdami emocinio diskomforto“

 

Pašnekovė sako, kad užsakovus dar tenka įtikinėti netaupyti kokybiškų biuro kėdžių ir stalų sąskaita. „Šie baldai daro didelę įtaką darbuotojų savijautai ir darbo efektyvumui, todėl labai svarbu, kad kėdžių ir stalų mechanizmai būtų kokybiški, o mes rekomenduojame įsigyti tik pripažintų gamintojų baldus, nes tai tikrai ilgalaikė ir atsiperkanti investicija, – sako A. Byčiūtė.

 

Daugiafunkciniai baldai gerokai praplečia biuro funkcines galimybes. Tarkim, iš mobilių stalų galima suformuoti pasitarimų zonas, o po susirinkimo jas vėl išformuoti į individualias darbo vietas.

Šviesa ir akustika

Į ergonomiško biuro sąrašą patenka ne tik baldai. Labai svarbūs ergonomiško biuro elementai – šviesa ir akustika. Tinkamai parinktas apšvietimas taip pat gerina darbuotojų produktyvumą, koncentraciją, padeda susitelkti, mažina nuovargį.

nuotolinis-darbas

Pašnekovė atkreipia dėmesį į dar vieną svarbų ergonomiško biuro elementą – akustiką. „Išties nemažai biurų nepasižymi geromis akustinėmis savybėmis, – pastebi A. Byčiūtė. – Tačiau interjero dizaineriai ir architektai projektuodami gali pasiūlyti įvairius mobilius akustinius sprendimus, pagerinančius akustiką. Šiuo metu itin madingos specialios akustinės sieneles ir atitvarai“.

 

„Biure turėtų būti kuo daugiau natūralios šviesos, o projektuojant dirbtinį apšvietimą reikia stengtis išvengti per didelių šviesos kontrastų – akinimo, šešėlių, reiktų siekti derinti tiesioginį ir netiesioginį apšvietimą, todėl biure ypač pasiteisina pakabinami arba pastatomi šviestuvai, šviečiantys ir aukštyn, ir žemyn. Vis labiau populiarėja ir apšvietimo sistemos, prisitaikančios prie žmogaus biologinio ritmo ir keičiančios spalvinę temperatūrą pagal paros ritmą“, – sako A. Byčiūtė.

Apie socialinę ergonomiką kalbama mažai

Pašnekovė sako, kad Lietuvoje išties per mažai kalbama apie socialinę ergonomiką. „Ergonomiška darbo vieta – tai ne tik tinkamas funkcinių zonų, baldų ar priemonių išdėstymas, – sako A. Byčiūtė. – Socialinė ergonomika apima ir jaukios atmosferos darbe kūrimą, kai darbuotojui sudaromos sąlygos ne tik produktyviai dirbti, bet ir tinkamai pailsėti, užkąsti ar išgerti puodelį kavos su kolegomis“.

 

Pasak pašnekovės, socialinė ergonomika prasideda nuo pozityvios emocinės atmosferos biure kūrimo, padeda žmonėms lengviau priimti stresines situacijas ir emocinę įtampą, darbuotojas jaučia pasitenkinimą atliekamu darbu ir mato tame prasmę. Ar biuro projektuotojai gali prie šito prisidėti?

 

„Žinoma, – šypsosi A. Byčiūtė. – Juk galima įrengti tokį biurą, kuris skatintų žmones ne tik produktyviai su pasitenkinimu jame dirbti, jaustis komfortiškai, bet ir daugiau tarpusavyje bendrauti, prisidėti prie organizacinės kultūros, tam tikrų „nerašytų“ taisyklių ir ritualų kūrimo, įtrauktų ne tik į darbo procesus, bet ir bendrą laisvalaikį“.